Friday 17 February 2017

Bab 1: Siapa diriku

Assalamualaikum wb
Hasil nukilan dari diri yang bernama Muhammad Aril Azriq. Jom baca.

              Malam  yang hening lagikan angin menyentuh tubuhku.Sejuk kedinginan.Ku lihat kiri,ku lihat kanan . Tiada sesiapa.Aku sendiri di tengah pulau tanpa berteman . Bunyi burung gagak yang begitu mengerikan seakan menanti mangsa disulam siang. Aku hanya duduk terkaku dan terpaku. Menanti siag yang tak kunjung datang.

''Ah,mana semua orang? '' aku bicara sendiri .

Aku lihat lagi,jauh disudut balik pohon yang rendang seakan ada yang sedang memerhati diri aku. Bayang itu bergerak dan semakin menghampiri diri aku. Bulu roma ku tiba-tiba meremang. Bayang itu semakin dekat dan hampir dekat. Aku memejamkan mata, lalu ku buka kembali.

''Ah sudah siapa pula orang tua yang berada dihadapan aku ini. ''

Ya benar,seorang nenek tua yang bongkok dan berjalan menggunakan tongkat rupanya. Patutlah,jalan lambat saja.

''Nek, saya nak tanya.Saya dimana? Mengapa saya sendirian?dimana semua orang? ''

''Shhhhhhhhhhhhh'' nenek itu hanya berdesis lalu tersenyum.

Aku kembali menjadi seram sejuk. Aku memalingkan kearah lain dan ku paling semula dihadapan.

''Eh,mana pula si nenek tadi.Hilang?Hantu ke!''

Aku berjalan kearah disebuah pondok yang aku sendiri buat dengan menggunakan pelepah dan kayu yang berhampiran.Aku terlihat pula 3 orang anak gadis yang cantik bagaikan ratu model yang cantik .Ku lihat, mereka  sedang berlari-lari  di tepi pantai. Barangkali bermain kejar-kejar. Aku sudah lali melihat ini semua.Rasanya,aku sudah penat dan lelah.Seharian tanpa makanan .Hanya berbekalkan minuman yang hampir kehabisan.Aku lelah.Aku sudah tidak tahan.

Aku tertidur .

Bersambung..

Bab2:Rumah Kosong

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jap.

Assalamualaikum, boleh tinggalkan komen tak..siapa yang view blog aril ni?Saja nak tahu.. Beratus-ratus bila Aril tengok..😀